• Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez
  • Főoldal
  • Publikációk
    • XX. századi és kortárs képzőművészet
      • Helga Philipp kiállítása elé
      • Vor Helga Philipps Ausstellung
      • Aboutness. Kortárs svájci és magyar képzőművészeti kiállítás katalógusa
      • Az egységes egésszé rendezett részek sokfélesége. Hetey Katalin művészete
      • GEO-NEO-POST. Kiállítási katalógus. OSAS, Budapest, 2013
      • SZÍNE-JAVA. Válogatás Ilona Keserü Ilona életművéből
      • A világ képének és a megértés korlátainak kitágítása. A Grüner-gyűjtemény
      • A ciprus, a szirén és a művész. El Kazovszkij
      • A mágikus vonaltól a személyest is magába foglaló univerzális térig. Lossonczy Ibolya öt rajza
      • XX. századi és kortárs művészet – Magyar grafikatörténet
      • Lét-kép szonettek. Gunther Damisch festészete
      • Art Total. Benoist és Magnon Mallet művészete
      • Kádár Béla (1887-1956)
      • Jean Dubuffet (1901-1985). Litográfiák, szitanyomatok, festmények – Művek a párizsi Dubuffet Alapítvány gyűjteményéből
      • Reportage with the Australian Printmaker Wayne Crothers
      • Change of the Image in Contemporary Hungarian Graphic Art and the Background of the Change
      • Borsos Miklós győri szobrászata (1924-1944) – előadás
      • Borsos Miklós és Tihany
      • Kádár Béla. A modern magyar rajzművészet mestere
      • Az Egész bizonyossága. Hetey Katalin szobrászművész emlékére
    • XX. század előtti ipaművészet
      • Adalékok Andreas Sedlmayr polgári festő és aranyozó magyarországi munkásságához és mesterkapcsolataihoz I. (1745-1757)
    • XX. századi és kortárs iparművészet
      • XX. századi és kortárs iparművészet – Camille Graeset
      • XX. századi és kortárs iparművészet – Kozma-ösztöndíjasok, 2019
      • Kelemen Benő Benjámin alkalmazott grafikai művészete
    • XX. század előtti ipaművészet
  • Megnyitóbeszédek
    • Rákóczy Gizella dunaszerdahelyi emlékkiállítása – megnyitóbeszéd
    • Fotográfia és kortárs grafika – Válogatás a győri 9. Nemzetközi Rajz- és Grafikai Biennálé anyagából. Megnyitóbeszéd
    • Haraszthy István pozsonyi tárlata
    • A szín testet ölt – Heiner THIEL, Michael POST és az OSAS tárlata, Vasarely Múzeum, Budapest
    • Vera Molnár és Wolsky András kiállítása a Városi Művészeti Múzeumban, Győrben
    • Megnyitóbeszéd – Nádler István győri kiállítása
    • Megnyitóbeszéd – Nagyszeben
    • ERÖFFNUNGSREDE
    • FÉNY & GEOMETRIA – Mar Vicente kiállítása – megnyitóbeszéd
    • PÉTER Ágnes önálló tárlata – megnyitóbeszéd, Velence, 2019
    • Németh János festőművész győri tárlata – megnyitóbeszéd, MTA Galéria, Győr, 2019
    • Megnyitóbeszéd – Dunaszerdahely
    • Nagy Géza kiállítása a Városi Művészeti Múzeumban – megnyitóbeszéd, 2000
    • Megnyitóbeszéd – Takako Matsukawa
    • Wayne Crothers kiállítása a győri Városi Művészeti Múzeumban – megnyitóbeszéd
    • 23 M – A Magyar Elektrográfusok Társasága nőművészeinek tárlata -megnyitóbeszéd
    • Mar Vicente kiállítása a veszprémi Csikász Galériában – megnyitóbeszéd, 2016. február 13.
    • 3 M – Gartner & Gartner és Kecskeméti Sándor kiállítása, FUGA, Budapest, 2013
    • Cím nélkül. Német János és Krajcsovics Éva kiállítása – megnyitóbeszéd, FUGA 2014
    • Pézman Andrea győri kiállítása elé – megnyitóbeszéd
    • Kelemen Benő Benjámin Bizonyos foltok című kiállítása – megnyitóbeszéd
    • A Vass László- gyűjtemény
    • 40. Győri Nemzetközi Művésztelep záró kiállítása – megnyitóbeszéd
  • Kiállítások
    • Hallani annyi, mint látni – Nemzetközi hangzóművészeti tárlat
    • Zoltán Kemény (1907-1965) és Madeleine Szemere Kemény (1906-1993) kiállítása
    • Tér és geometria. Helga Philipp kiállítása Budapest, FUGA, 2015. X. 28. – XI. 16.
    • UTAK ÉS ELÁGAZÁSOK – A MODERNIZMUS SOKFÉLESÉGE 1920-1944. Válogatás két magángyűjteményből
      • Grüner- gyűjtemény
    • Oskar Kokoschka grafikai műveiből – Kiállítás a győri Esterházy-palotában
    • Öt Miró-, hét Tàpies-, három Chillida-mű, és még számos világhírű művész alkotása egy helyen
    • Szakrális – Régi és új tartalmak a textilművészetben. Kiállítás
    • Borsos Miklós jubileumi tárlata a Borsos Archívum anyagából, Győr, Borsos-ház, 2006
  • Gyűjtemények
    • Konok Tamás kortárs gyűjteménye
    • Patkó Imre Gyűjtemény
    • Radnai Gyűjtemény
      • A Radnai-gyűjtemény bemutatása
    • Váczy Péter- gyűjtemény
      • A Váczy Péter- gyűjtemény bemutatása
    • Vasilescu Gyűjtemény
      • A Vasilescu-gyűjtemény és a gyűjtő bemutatása
  • Hagyatékok
    • Borsos Miklós
    • Hetey Katalin
    • Konok Tamás
    • Lossonczy Ibolya
    • Nagy Béla festőművész
    • Szabó József
  • Oktatási anyagok
    • Hajlék – Kiállítás a Pannonhalmi Apátsági Múzeumban és Galériában – Tárlatvezetés bevezetője, 2017. június 8.
    • Előadás – A HELY a kortárs építészetben és grafikában
    • Borsos Miklós szobrászata Győrben (1924-1944) – előadás
    • A Hódmezővásárhelyi Kerámia Szimpózium és Nemzetközi Kerámia Központ – előadás, 2018
    • Északi reneszánsz – A Van Eyckektől Boschig
    • A XX. századi grafika története I. (1890-1945)
    • A XX. századi grafika története II. (1946-1960-as évek)
    • A XX. századi grafika története III. (1960-as évek-2000)
    • Digitális művészet I. A digitális művészet úttörői és alkotásaik technikai háttere
    • A magyar grafika története I. (1885-1944)
    • Rembrandt művészete – előadás 2014
    • Picasso
    • Ikonográfia – Ikonológia – Ikonika
    • Paul Gauguin
    • Renoir
    • Manet
  • Blog
    • Konok Tamásról a Vers l’infini című, Ludwig Múzeumban megrendezett kiállítása alkalmából
    • Konok Tamás temetése
  • Rólam
Arthist

Arthist

N. Mészáros Júlia honlapja

 

Művészettörténések

N. Mészáros Júlia honlapja

Most itt vagy: Főoldal / Konkrét művésszé válni – Camille Graeser / Art Total. Benoist és Magnon Mallet művészete

Art Total. Benoist és Magnon Mallet művészete

Városi Művészeti Múzeum – Magyar Ispita, Győr, 2004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Art Total, ahogyan Benoist és Manon Mallet nevezi művészetét és a kettőjük által alkotott művész-csoportot, az öröktől való absztrakt fogalmával foglalkozik, amennyiben a művészetet is ilyennek, a világegyetem szubsztanciális lényegének, primordiális eredők tudatos és véletlenszerű elemekből összekapcsolódó konfigurációjának tekinti. Mindkét művész a mindennapi valóságból indul ki, a létező jelenvalóban keresi a valóságon túlit, és felfedezéseiket változtatás vagy szépítgetés nélkül tárja elénk. Egyikük kívülről, a látványvilágból, másikuk belülről, a legbensőbb énje felől közelíti meg témáját.

Benoist Mallet fotográfus. A művészet tiszta eszközeivel és nyelvével, hagyományos fényképezéssel, a legegyszerűbb fotográfiai eljárással dolgozik. A kiválasztott témát külső beavatkozás, mesterséges megvilágítás és utólagos manipulálás nélkül, egyszerűen lefényképezi. Ami különösen érdekli: az emberi civilizáció technikai fejlettségére, a XX. századra és napjainkra jellemző, ipari technológiával előállított tárgyakban rejlő, vagyis a láthatóban jelenlévő, képként nem tudatosult autenticitás műalkotásként való interpretálása. A kiválasztott témát olyan közel hozza hozzánk, amennyire csak lehet. A közeli totállal kiemelt részlet, anélkül, hogy fizikailag ténylegesen elkülönítené a művész az egésztől, elveszti eredeti összefüggését, és a felnagyított részlet elemei egymással új kontextusba lépve, új egészet generálnak, amelyben a fizikai szellemivé, a tárgyi absztrakttá, s együtt művészetté alakul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Benoist Mallet a Tiszta Művészet modernista, absztrakt fotográfusaihoz hasonlóan, a mérnöki alkotások funkcionalista esztétikumát, az organikusnak, szabálytalannak tűnő formák mellett a szabályos síkok, ívek és egyenesek racionális rendjét, és e rend objektív szépségét fedezteti fel velünk. Az informelre emlékeztető lírai absztrakció a festészet, fotográfia, építészet és design között nyit oda-vissza átjárható utakat.

Manon Mallet a személyiségén átszűrt élményekből építkezik. Versei a pillanatnyi érzelmek hatása alatti gondolattöredékekből állnak össze ritmikus sorokká, versszakokká, végül vizuálisan megformált irodalmi alkotásokká, amelyeket gyakran elő is ad. A kimondott szavak, mondatok hangszínnel, ritmussal, hangerővel, ismétléssel, megszakításokkal és elhallgatásokkal párosulva hang-gesztusokká alakulnak, a külvilág valós jeleivé lényegülnek át, visszakapják a többszörös áttétellel eliminált jelentésüket.

A művész tusrajzai haiku-tisztaságú és egyszerűségű, primér jelek, amelyeket ecsettel ró a papírra. A meditáció eredményeként létrejövő mű képi léptékét az érzelmeket és gondolatokat magába sűrítő gesztus lendülete, ritmusa, elhalása és felerősödése határozza meg. A gesztusokba az élet élménye sűrűsödik, nyoma a papíron a művész lelki rezdülését, harmónia és egész utáni vágyát rögzíti.

Manon Mallet tusrajzai olyanok, mint a keleti kalligráfiák: kiszűrik a világ és a lélek zajaiból azt a legkisebb harmóniaképletet, amely a valóság egészére vonatkozó, ám azon messze túlmutató összefüggéseket hordoz. Totális kapcsolatot teremtenek test, lélek és szellem, a fizikai és a transzcendens világ között.

A Párizsban tevékenykedő Art Total számos nagysikerű kiállítást tud maga mögött (Rotterdam, Sevilla, Nancy, Győr, stb).

Megjelent: 2007. április

Elsődleges oldalsáv

Footer

Text Widget

This is an example of a text widget which can be used to describe a particular service. You can also use other widgets in this location.

Examples of widgets that can be placed here in the footer are a calendar, latest tweets, recent comments, recent posts, search form, tag cloud or more.

Sample Link.

Recent

  • The Masters of Graphic Arts – XI. International Biennial of Drawing and Graphic Arts, Győr, 8. October 2022 – 31. January 2023
  • Gyűjtemények
  • Oktatási anyagok – művészettörténet
  • Hagyatékok

Search

Copyright © 2022 · Magazine Pro on Genesis Framework · WordPress · Bejelentkezés